Monday, May 10, 2010

perpisahan adalah suatu permulaan...

assalamualaikum kepada semua sahabat2... syukur kita ke hadrat illahi dengan limpah kurniaNYA hari ini sy diberi kekuatan untuk menulis sesuatu yg baru disini.... hampir 5 bulan saya berada dinegeri org dan selama itu jugalah sy tidak pulang ke kg rasa rindu pada mak dan kg sangat terasa..begitu jua dengan perpisahan dengan teman2 seperjuangan disini semakin terasa...kadang2 terfikir bagaimana untuk aku menempuhi perpisahan ini kerana dihati semakin syg dengan sahabat disini...benarlah dikatakan bahawa ukhwah itu sungguh indah..tetapi perpisahan itu tetap akan berlaku dalam setiap pertemuan antara dua manusia...ia harus dilalui..kerana kita tetap bertemu dengan perpisahan meskipun kita terlalu menyayangi kerana manusia jika tidak terpisah antara jarak tapi manusia tetap berpisah apabila kematian datang menjemput....itulah fitrah manusia setiap pertemuan ada perpisahan...namun perpisahan itu bukanlah suatu pengakhiran satu ikatan tetapi suatu permulaan kehidupan manusia...masa berlalu,hari ke hari minggu ke minggu bulan ke bulan rupanya kami semakin hampir untuk berpisah satu persatu sahabat telah pergi meninngalkan kami yang masih disini...dan yang pasti masa kami juga akan tiba....aku menghitung hari dan ada lebih kurang 5 minggu aku disini..
terasa masa begitu pantas berlalu.....bagaimana aku menempuh perpisahan yg akan berlaku nanti????

No comments:

Post a Comment